Ekstraordinær generalforsamling i Kær Halvø’s Ringridder forening
Søndag den 5. marts 2017 klokken 13.00 i Skyttehuset
I forbindelse med den ordinær generalforsamling afholdt i efteråret 2016 var det ikke muligt at vælge en fuldtallig bestyrelse. Det daværende forslag lydende:
“Såfremt der ikke vælges fuldtallig bestyrelse og suppleant, så skal den tilbageværende bestyrelse arbejde videre med opløsning af foreningen. Dette vil betyde at der indkaldes til ekstra ordinær generalforsamling i starten af 2017.”
blev derfor enstemmigt vedtaget.
Af foreningens vedtægter §11 – Opløsning fremgår følgende:
Foreningen kan kun opløses, deles eller sammensluttes med anden forening, når 2/3 af deltagerne i 2 på hinanden følgende generalforsamlinger stemmer herfor. Opløses foreningen, bør dennes netto aktiver overdrages til en forening eller klub på Kær-Halvø, der aktivt bidrager til fælleskabets fremme. Såfremt en forening af overnævnte karakter ikke findes, fordels foreningens nettoaktiver efter en generalforsamlingsbeslutning.
Bestyrelsen har på denne baggrund indkaldt og sammensat en dagsorden til en ekstraordinær generalforsamling i et forsøg på at afdække beboerne på Kær-Halvøs ønske til fortsat at holde et årligt ringridning, enten i sin nuværende eller måske i en anden form, og at få valgt en fuldtallig bestyrelse som kan arbejde videre med disse ønsker.
Dagsorden
1. Valg af dirigent
2. En snak omkring foreningens virke fremadrettet.
3. Valg til bestyrelsen
På valg er:
4 Bestyrelsesmedlemmer for 2 år
2 Bestyrelsesmedlemmer for 1 år
Ikke på valg i år
Claus Clausen
Hans Peter Tanner
Den valgte bestyrelse er selvkonstituerende
4. Valg af suppleant
1 suppleant for 1 år
5. Forslag 1 – Fra bestyrelsen
Såfremt der ikke vælges fuldtallig bestyrelse og suppleant, skal bestyrelse arbejde videre med opløsning af foreningen.
Behandling af indkomne forslag skal være bestyrelsen i hænde senest 4 dage inden den ekstraordinær generalforsamling afholdes
6. Eventuelt
Under punkt 2 er foreningen vært for et stykke smørbrød og en øl/vand.
I den forbindelse vil det være en stor hjælp, hvis man give besked på mail adresse henrik@pankoke.dk eller via landsbylaugets facebook side, hvis man deltager.